سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

سکوت ممتد متولیان «سازمان سینمایی»؛

نسخه بدون مجوز «رکسانا» در جشنواره‌های بین‌المللی به نمایش درآمد؟!

فیلم سینمایی «رکسانا»

سینماپرس: دست اندرکاران فیلم سینمایی «رکسانا» اعلام کرده‌اند به دلیل ممیزی و اصلاحات زیاد این فیلم اکران نمی‌شود این در حالی است که اکران این اثر در جشنواره‌های سینمایی مختلف این سوال را مطرح می‌سازد که آیا این فیلم بدون اخذ مجوزهای لازم از سازمان سینمایی دست به اکران این اثر در جشنواره‌های خارجی زده است؟ سوالی که همچنان با سکوت متولیان این مجموعه بدون پاسخ مانده است.

به گزارش سینماپرس، روابط عمومی فیلم سینمایی «رکسانا» در مطلبی عنوان کرده است که این فیلم به دلیل ممیزی و اصلاحات زیاد امکان اکران ندارد.

در این مطلب آمده است:

«اکران فیلم سینمایی «رکسانا» به کارگردانی پرویز شهبازی و تهیه‌کنندگی مسعود ردایی به دلیل ممیزی و اصلاحات بالا امکان‌پذیر نیست.

با اصلاحاتی که اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی بر این فیلم وارد دانسته، ۱۵ دقیقه از فیلم حذف شده و داستان دچار جرح و تعدیل بسیار می‌شود. در واقع با اعمال این ممیزی‌ها بخش‌های کلیدی از فیلم آسیب می‌بیند و روند قصه مخدوش می‌شود. به همین دلیل کارگردان و تهیه‌کننده به اکران «رکسانا» رضایت ندادند.

قرار بود «رکسانا» از ابتدای آبان روی پرده سینماها برود که اصلاحات بسیار مانع از اکران این فیلم شد.

تازه‌ترین فیلم شهبازی در جشنواره‌های بین‌المللی از جمله سائوپولو، شیکاگو، توکیو، دریای سرخ و ... به نمایش درآمده است. این فیلم در جشنواره توکیو نامزد دریافت بهترین فیلم شد و یسنا میرطهماسب بازیگر آن هم جایزه بهترین بازیگر مرد را از این رویداد دریافت کرد.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.